Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013

καλοκαιρινή σαλάτα με καρπούζι, φέτα και cranberry

Καρπούζι.
πρόκειται για ένα απο τα πιο απολαύστικά φρούτα του καλοκαιριού, το οποίο έχει πλούσια γεύση και μας δροσίζει...

Ο σύντροφος μου , είναι παράφορα ερωτευμένος με το καρπούζι, μπορεί να τρέφεται καθημερινά μόνο με αυτό, και φροντίζει κάθε 2-3 μέρες να μου κουβαλάει στο σπίτι και απο ένα. Την στιγμή που το κόβει στον πάγκο της κουζίνας και χύνονται τα ζουμιά του, βλέπω την ευχαρίστηση και χαρά του στο βλέμμα του, ενώ εγώ αντιθέτως ξεκινάω μια μικρή -μή φωναχτή όμως- γκρίνια. Και αυτό διότι έχω ένα πολύ μικρό φοιτητικό ψυγειάκι, το οποίο φροντίζω να γεμίζω με πράγματα πού, όπως λέει ο σύντροφος μου, αρέσουν μόνο σε μένα, και δεν του αφήνω ποτέ χώρο για το αγαπημένο καρπουζάκι του! Και ξεκινάει να παραμερεί και να στrιμώχνει όλα τα ωραία πραγματάκια μου, στο συρτάρι και την πόρτα του ψυγείου,(έχω τις υποψίες μου όμως οτι στα κρυφά, πετάει και μερικά από αυτά διακριτικά στα σκουπίδια. ) για να χωρέσει το τεράστιο καρπούζι του!

Σήμερα όμως του επιφυλάσσω μια ευχάριστη(ή δυσάρεστη) έκπληξη γιατί το 8κιλο καρπούζι με το οποίο παραφόρτωσε το ψυγείο χθές, μεταμορφώθηκε σε μια συγκλονιστική γρανίτα με λεμόνι και δυόσμο, και μια υπέροχη σαλάτα με ένα φανταστικό dressing, την οποία εμπνεύστηκα από μια συνταγή της Ina Garten.
 Ελπίζω να του αρέσουν, γιατί αν δεν του αρέσουν,θα φέρει αύριο ακόμα έναν καινούριο καρπουζογίγαντα και άντε να το ξεφορτωθώ πάλι...

όπως καταλάβατε δεν το συμπαθώ το καρπούζι. Ορίστε το παραδέχτηκα.. Ειδικά στην αρχική μορφή του φρούτου, μου περνάει τελείως αδιάφορο...Αν είναι σε γρανίτα ή σε κοκτέιλ μου φαίνεται κάπως καλύτερο αλλά και πάλι δεν θα δήλωνα ποτέ οπαδός του. 
Πριν από μερικά χρόνια όμως δοκίμασα τον συνδυασμό καρπούζι-φέτα, ο οποίος προς ευχάριστη έκπληξη μου, με γοήτευσε. Για την ακρίβεια, με ξετρέλανε! Η αλμυρή και πικάντικη γεύση της φέτας συμπληρώνει άψογα την γλυκιά φρεσκάδα του καρπουζιού... Χαίρομαι πάρα πολύ όταν καταφέρνω να δω πιο θετικά γεύσεις οι οποίες προηγουμένως δεν μου άρεσαν.

Για λάτρες του καρπουζιού ή μή, αυτή η σαλάτα είναι καταπληκτική και αξίζει να τη δοκιμάσετε!

Υλικά για τη σαλάτα:
6 φλυτζάνια σαλάτα ρόκα-ραντίτσιο
150 γρ. φέτα σε κύβους
100 γρ. καρπούζι χωρίς σπόρια σε κύβους
1/2 μικρό κρεμμύδι σε ροδέλες

Υλικά για το dressing: 
1 φλυτζάνι πολύ ψιλοκομμένα αποξηραμένα cranberries(αν έχετε φρέσκα ακομα καλύτερα)
1 κουταλιά ξύδι
1/2 κουταλάκι του γλυκού μουστάρδα
1 και 1/2 κουταλιές μέλι
1  κουταλιά χυμό λεμόνι
4 κουταλιές ελαιόλαδο
μερικά φύλλα δυόσμου ψιλοκομμένα
αλάτι -πιπέρι

Εκτέλεση:
Μουλιάζουμε τα αποξηραμένα κράνμπερι σε λίγο νερό και στη συνέχεια τα ψιλοκόβουμε.
Χτυπάμε όλα τα υλικά για το dressing, εκτός απο τa cranberries, σε ένα μπλέντερ μέχρι να έχουμε μια γυαλιστερή βινεγκρέτ. Προσθέτουμε τα κρανμπερι ανακατεύουμε με ένα κουτάλι, και αφήνουμε στην άκρη.

Για την σαλάτα ρίχνουμε όλα τα υλικά σε μια σαλατιέρα, ανακατευουμε μαλακά για να μη σπάσει η φέτα και το καρπούζι.

Περιχύνουμε με όσο dressing επιθυμούμε και σερβίρουμε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μου αρέσει πολύ να διαβάζω τα σχόλια σας!